Головна » 2014 » Січень » 5 » Апробація та моніторинг підручників для старших класів ЗНЗ
15:01
Апробація та моніторинг підручників для старших класів ЗНЗ

26 грудня 2013 року на засіданні колегії Міністерства освіти і науки розглянуто питання щодо підсумків апробації та моніторингових досліджень якості підручників для загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012 – 2012/2013 навчальних роках. Окрім того, підбито підсумки щодо виконання державного замовлення на видання навчальної літератури в 2013 році та затвердження Переліку навчальної літератури, що може видаватись за державним замовленням 2014 року.

Директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександр Удод зазначив, що з метою вдосконалення якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів Міністерством освіти і науки України здійснюється її апробація та моніторингові дослідження.

«На розгляд колегії Міністерства освіти і науки України виносяться 171 назва підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що підлягали апробації та моніторинговим дослідженням. Серед яких: 94 назви підручників для учнів 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, 74 назви підручників для учнів 11-х класів, 3 назви підручників для 6-х та 7-х класів. В апробації підручників брали участь більше 700 тис. учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителі, які в них викладають, з усіх регіонів України, Автономної республіки Крим, м. Києва та Севастополя», - повідомив Олександр Удод.

За його словами, моніторинг якості підручників для учнів 10-х та 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів проведено на другому році апробації: «Моніторингові дослідження проводилися шляхом опитування трьох груп респондентів: учителів-предметників, які навчають учнів 10-11-х класів, старшокласників та їхніх батьків. Загалом під час досліджень взяло участь близько 220 тис. респондентів: вчителі – 19 591 особа, учні 10-11-х класів – 100 627 особа, батьки учнів – 99 641 особа».

Директор ІІТЗО поінформував, що за результатами опитування вчителів, у третині підручників порушено принцип оптимальності співвідношення та доступності об’єму теоретично-наукового матеріалу із основ науки з індивідуальними, розумовими, психологічними й віковими можливостями та особливостями учнів. Теоретична навчальна інформація, на думку респондентів, подається занадто складно для самостійного сприйняття учнями. Респонденти вважають, що необхідно змінити наукове викладення навчального матеріалу на науково-популярне.

Учителі пропонують доповнити підручники такими видами та формами навчальних завдань, виконання яких дасть змогу заздалегідь готувати старшокласників до процедури зовнішнього незалежного оцінювання випускників.

Близько 80% проаналізованих підручників, на думку учасників досліджень, потребують удосконалення ілюстрацій як складової методичного апарату підручника. Респонденти вважають, що підручники нового покоління повинні мати сучасний дизайн: методично виправдане розміщення матеріалу, багатий ілюстративний ряд, лаконічність, наочність і системність у викладі навчального матеріалу.

Усунення вищеназваних недоліків, на думку учасників моніторингового дослідження, сприятиме підвищенню якості викладання та вивчення кожного навчального предмета зокрема, а також якості шкільної освіти в цілому.

Окрім того, Олександр Удод повідомив про виконання державного замовлення на видання навчальної літератури в 2013 році.

За його словами, у межах коштів, передбачених Державним бюджетом України на 2013 рік у сумі 243,2 млн. грн., здійснено видання: 103 назви підручників для учнів 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів загальним накладом 6 499 782 примірників; 75 назв підручників для учнів 3-х класів ЗНЗ загальним накладом 5 686 312 примірників; 3 назви підручників для учнів професійно-технічних навчальних закладів загальним накладом 74 478 примірників; 20 назв видань навчальної літератури серії «Шкільна бібліотека» загальним накладом 356 360 примірників.

«Уперше 60 назв підручників видано для учнів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів загальним накладом 62 667 примірників. Серед них – 11 назв підручників для сліпих дітей рельєфно-крапковим шрифтом (шрифтом Брайля). Головний результат 2013 року – рекордна кількість назв підручників – 269 і накладом 12 млн 685,569 примірників. Державне замовлення виконано в повному обсязі», - підсумував Олександр Удод.

Категорія: Новости МОН Украины | Переглядів: 959 | Додав: Amelie | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Категорії розділу
Новости МОН Украины [7]
osvita.ua [1]
За матеріалами сайту osvita.ua
Форма входу
Календар
«  Січень 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 35
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0